رنگ خدایی

همرنگ خدا شو!

رنگ خدایی

همرنگ خدا شو!

آموزش نحوه استعلام و پرداخت قبض جریمه

جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴ ق.ظ

آموزش کامل و جامع در مورد نحوه دریافت برگ خلافی و طریقه پرداخت آن به صورت اینترنتی

با کمک امکانات جدید سایت راهور شما قادرید که به صورت اینترنی میزان خلافی خودرو خود را دریافت کنید. یکی از دغدغه های رانندگان مخصوصا افرادی که قصد خرید یا فروش خودرو دارند دریافت برگه خلافی یا همان میزان تخلفات رانندگی است. راهنمایی و رانندگی برای دریافت این برگه راه های متفاوتی حضوری و الکترونیکی قرار داده است.

آموزش روش های پرداخت قبض جریمه: شاید شما نیز از آن دسته افراد باشید که وقت زیادی برای دریافت حضوری این برگه ندارید. در این مطلب به معرفی و ارائه توضیحات درباره راه های دریافت الکترونیکی این استعلام می پردازیم.

طریقه استعلام میزان خلافی رانندگی

رانندگان با داشتن کد VIN می توانند به صورت آنلاین میزان خلافی خودروی خود را دریافت کرده و سپس اقدام به پرداخت آن نمایند و در سایت پلیس راهور بخشی برای دریافت خلافی خودرو در نظر گرفته شده است. البته بنا به اطلاعات مندرج در این صفحه، اطلاعات ارائه شده برای استعلام آفلاین بوده و میزات خلافی تا تاریخ مندرج در همان صفحه به کاربران ارائه می شود.

کسانی که قصد پرداخت قبض جریمه خودروی خود را دارند می توانند از سایت راهور میزان خلافی را استعلام کرده و آن را با استفاده از بخش پرداخت قبض جریمه پرداخت کنید و معمولا این تاریخ برای 4 یا 5 روز قبل از استعلام است. به نظر می رسد، آفلاین بودن این استعلام دو علت اصلی دارد. اولا از هنگام صدور تا ورود قبض های جریمه ساعاتی یا روزهایی فاصله است. دومین دلیل برای عدم برقراری ارتباط با سامانه اصلی است تا امنیت پایگاه داده راهنمایی و رانندگی تامین شود.

جریمه های رانندگی را با کمک اینترنت پرداخت نمایید و برای دریافت استعلام خلافی تنها به بارکد پستی 8 رقمی درج شده در پشت کارت یا بر روی سند خودرو نیاز دارید. البته برای جلوگیری از اختلال سایت توسط ماشین های هک، علاوه بر وارد کردن کد فوق باید کد کپچای موجود در سایت را نیز وارد نمایید.

استعلام میزان خلافی و همچنین پرداخت قبض جریمه به صورت آنلاین بسیار در وقت و هزینه شما صرفه جویی خواهید کرد، برای این کار لازم است کد VIN که 17 رقمی بوده و در پشت کارت یا بر روی سند خودرو قرار دارد، را به یکی از شماره های (1101202020 – ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ – 30005151) پیامک کنید.

جریمه رانندگی را می توانید به صورت آنلاین پرداخت کرد و در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی فقط برگه خلافی خودروهایی داده می شود که جمع جرایم آنها کمتر از مبلغ 10 میلیون ریال است. برای دریافت برگه تخلفات رانندگی با مبلغ بیش از 1 میلیون تومان باید به راهنمایی رانندگی مراجعه شود.

جریمه های رانندگی را به صورت آنلاین پرداخت کنید و شما می توانید با دریافت برگه خلافی و مراجعه به بخش پرداخت قبض جریمه نسبت به پرداخت آن اقدام کنید و هزینه دریافت این برگه 27 هزار تومان و همچنین تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات (بررسی کسر خلافی) 25 هزار ریال است. بابت هر ردیف تخلف قابل اعتراض 2 هزار ریال دریافت می شود.

اگر می خواهید در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید از بخش پرداخت قبض جریمه به صورت اینترنتی استفاده کنید و در صورتی که خلافی متقاضی بیشتر از 3 برگ باشد باید به ازاء هر صفحه اضافه 2 هزار ریال (دویست تومان) پرداخت شود، در این مطلب با روش های پرداخت قبض جریمه آشنا شدید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴ ق.ظ
  • صدیقه سلطان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی